Geen werkdag is hetzelfde, Tine Sleurink gaat iedere dag met veel plezier aan de slag. Na 31 jaar werkzaam in het doelgroepenvervoer heeft Tine een hoofd vol verhalen en die deelt ze graag. Wat haar baan zo leuk maakt en wat Tine allemaal meemaakt op een dag lees je in haar verhaal. Maak kennis met Tine.
Op 1 september is Connexxion Taxi Services begonnen met het regelen van de regiotaxi in de regio’s Eemland en Zuidoost Utrecht. Er komen veel klachten binnen over de dienstverlening in deze regio’s en dat zorgt voor onrust.
Situatie Connexxion
Connexxion heeft te maken met een personeelstekort. Door het tekort aan chauffeurs op de landelijke arbeidsmarkt, is het lastig om snel extra personeel te vinden. Ook zijn er wat opstartproblemen en kennen de medewerkers die de planning maken die regio's nog niet goed genoeg. Het bedrijf vindt het vervelend dat deze situatie is ontstaan en werkt hard aan oplossingen.
Verbeteringen
Connexxion doet zijn best om de binnengekomen klachten snel te beantwoorden en de service te verbeteren. Ze hebben vertrouwen dat dit binnen enkele weken gaat lukken: “We zoeken met elkaar naar nieuwe oplossingen, nemen extra personeel aan, gaan de samenwerking aan met regionale vervoerders en geven extra trainingen aan onze huidige medewerkers.”
Reist u met Regiotaxi Utrecht in Eemland of Zuidoost Utrecht? Dan moet u rekening houden met langere wachttijden dan normaal en minder taxi’s in het weekend.
Heeft u een klacht die u nog niet eerder gemeld heeft, vul dan het klachtenformulier in.
De bereikbaarheid van het callcenter is verbeterd, maar er zijn nog wel drukke momenten bijvoorbeeld in de ochtend.
Probeert u op een rustig moment te bellen of reserveer uw rit online. Wilt u een rit voor morgen of later reserveren, het call center is vandaag tot 01.00 uur bereikbaar. In de middag en in de avonduren is het minder druk.
Vanaf 1 september 2024 werkt Regiotaxi Utrecht samen met nieuwe vervoerders in het Wmo-vervoer en het OV-vangnetvervoer. Om een rit te reserveren belt u voortaan direct met de vervoerder uit uw regio. Daardoor kunnen zij ritten beter plannen.
Waar moet u op letten bij het reserveren van een rit?
Iedere regio heeft een uniek reserveringsnummer. Bel het nummer van uw regio om een rit te reserveren of reserveer online. OV-vangnetreizigers bellen het reserveringsnummer van de regio waaruit men wilt vertrekken.
Wat verandert er nog meer na 1 september?
Reizigers in de regio Eemland betalen niet meer per zone, maar net als de andere regio’s, per gereden kilometer. Gemiddeld blijven de kosten voor de reiziger gelijk.