Deze site kan als app worden geïnstalleerd
Om deze app te installeren, tikt u op de knop 'Delen' in Safari en vervolgens op Toevoegen aan startscherm.
a
Rit reserveren
U kunt een taxi tot 1 uur van tevoren reserveren. Vanaf ziekenhuizen (inclusief De Hoogstraat Revalidatie) is dit 30 minuten, maar liefst eerder. Prioriteits- en groepsritten kunt u alleen telefonisch reserveren.
Reserveer uw rit
Regio | Gemeente | Telefoonummer per regio | Online reserveren |
Utrecht Stad | Utrecht | 085 - 086 2101 | Reserveer online |
Utrecht West | De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht, Woerden | 085 - 086 2102 | Reserveer online |
Lekstroom | Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein, Vijfheerenlanden | 085 - 086 2103 | Reserveer online |
Zuidoost Utrecht | Bunnik, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede, Zeist | 088 - 625 1860 | Reserveer online |
Eemland | Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Leusden, Soest, Woudenberg | 088 - 625 1870 | Reserveer online |
Gebruikt u Regiotaxi Utrecht als OV-vangnet? Bel dan het nummer van de regio waaruit u wilt vertrekken. |
De medewerker van Regiotaxi Utrecht vraagt om de volgende informatie:
- Uw pasnummer;
- Uw naam;
- Hoe laat u wilt vertrekken of aankomen;
- Adres van vertrek en bestemming;
- Aantal personen;
- Eventuele hulpmiddelen;
- Eventuele bagage;
- Eventuele hulphond;
- Of u de belservice wilt;
- Of u een prioriteitsrit reserveert.
Reserveer van tevoren
Type rit | |
Reguliere rit | 1 uur |
Reguliere rit waarbij u verzekerd bent van gevraagde vertrektijd | 4 uur |
Prioriteitsrit (alleen telefonisch reserveren) | 4 uur |
Rit vanuit ziekenhuis binnen vervoersgebied | 30 minuten (liefst eerder) |
Rit van en naar puntbestemming buiten vervoergebied | 4 uur |
Groepsrit (alleen telefonisch reserveren) | 24 uur |
Rit op Eerste of Tweede Kerstdag | Voor 21 december 20:00 |
Rit op feestdagen | Zo ruim mogelijk van tevoren |
Vaste ritten
U kunt vaste ritten voor maximaal 12 maanden inplannen. Op nationale feestdagen worden geen vaste ritten ingepland, die moet u apart inplannen.
Prioriteitsrit reserveren (alleen telefonisch reserveren)
Voor afspraken waarbij het belangrijk is dat u op een exact tijdstip aanwezig bent, zoals crematies, bruiloften en OV-aansluitingen, kunt u een prioriteitsrit boeken. Doe dit minimaal 4 uur van tevoren.
Bij een prioriteitsrit wordt u op z'n vroegst 15 minuten voor de gegarandeerde aankomsttijd maar nooit later dan de gegarandeerde aankomsttijd afgezet op de plek van bestemming.
Groepsrit (alleen telefonisch reserveren)
Reist u met een groep (minimaal 3 personen) naar dezelfde bestemming? Boek dan minimaal 24 uur van tevoren uw rit.
Terugbelservice
Wilt u weten wanneer de taxi aankomt zodat u op tijd klaar kunt staan? Vraag dan bij het reserveren om de gratis belservice. U wordt 5-10 minuten voor aankomst gebeld of krijgt een tekstbericht.
Vertragingsservice
Als de taxi te vroeg of te laat is, wordt u gebeld. Uw telefoonnummer moet dan bekend zijn bij Regiotaxi Utrecht. Als de taxi te vroeg is (maximaal 30 minuten eerder dan het afgesproken tijdstip), kan de chauffeur u vragen al mee te gaan of dat u wilt wachten tot de afgesproken 15 minuten vóór het ophaaltijdstip.
Rit afzeggen of gemist
Een rit afzeggen
Als u een gereserveerde rit wilt afzeggen, dan kunt u dit doen tot 1 uur voor de afgesproken vertrektijd. U kunt de taxi annuleren via online-omgeving of belt u met het telefoonnummer van uw regio.
Regiotaxi gemist?
Heeft u de taxi gemist? Neem dan direct contact op met Regiotaxi Utrecht via het telefoonnummer van uw regio. Er zal worden geprobeerd u alsnog naar uw bestemming te brengen.
Begeleiding en kinderen
Sociaal begeleider
Reist u met een Wmo-vervoerspas, dan mag u altijd een sociaal begeleider meenemen. Geef dit aan bij uw reservering. Een sociaal begeleider reist van hetzelfde opstapadres naar dezelfde bestemming als u en betaalt hetzelfde tarief. Gaan er meer mensen mee? Dan betalen zij het hogere OV-tarief.
Verplicht medisch begeleider
Als u om medische redenen niet zonder begeleiding kunt reizen, neemt u contact op met uw gemeente. Zij geven u een indicatie zodat u met een medisch begeleider mag reizen die u kan begeleiden en verzorgen tijdens een rit. Voor meer informatie over de medisch begeleider, neemt u contact op met uw gemeente.
Een medisch begeleider maakt dezelfde reis als u en reist gratis mee. Is aan u een medisch begeleider toegekend, kunt niet zonder deze persoon reizen.
OV-begeleiding
Een OV-begeleider reist samen met een OV-reiziger die niet zonder persoonlijke begeleiding kan reizen. Een OV-begeleider bezit een OV-begeleiderspas, maakt dezelfde reis als u en reist gratis mee.
Kinderen
Kinderen mogen meereizen met Wmo-reizigers. De eerste 2 kinderen jonger dan 12 jaar betalen het Wmo-tarief. Meer kinderen, of kinderen van 12 jaar of ouder, betalen het OV-tarief. Reizigers moeten zelf zorgen voor veilige en goedgekeurde kinderzitjes. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen niet zonder begeleiding reizen met Regiotaxi Utrecht.
Bagage en hulpmiddelen
U mag hulpmiddelen zoals een rolstoel, scootmobiel, rollator of een loopfiets meenemen als u dit bij het reserveren doorgeeft. Is uw rolstoel of scootmobiel afwijkend van formaat, geef dat door bij uw reservering. Er wordt gezorgd voor een passend vervoersmiddel. Een (vouw)fiets of een driewieler mag niet mee in de taxi.
U mag maximaal 2 stuks handbagage meenemen. In totaal mag dat maximaal 25 kg zijn. De chauffeur helpt u met het in- en uitladen van uw hulpmiddelen en bagage.
Welke hulpmiddelen mogen mee | Welke hulpmiddelen mogen NIET mee |
Loopfiets | Fiets |
(Duw)rolstoel of elektrische rolstoel | Driewieler |
Scootmobiel | Handbike met vast frame |
Opvouwbare rolstoel | Ligbedden |
Aankoppelhandbike | Rolstoelmotor (Speedy) |
Rollator | |
Andere medische hulpmiddelen zoals looprek, okselkruk en ademhalingsapparatuur |
Huisdieren
Geregistreerde assistentiehonden, zoals Soho- en blindengeleidehonden en kleine huisdieren mogen gratis mee in de taxi. Kleine huisdieren moeten in een tas op schoot en mogen tijdens de rit niet uit de tas.